Berlin

Helgen i Tyskland blev minst sagt intressant.
Efter tretton timmars bussresa, som faktiskt gick förvånansvärt smidigt, kom vi fram till utkanten av Berlin. Planen var ju att det skulle bli en lugn, alkoholfri helg med mycket seightseeing.
Vi skulle bara titta in på Lidl och handla lite snacks. Oj, kostar en halvliter vodka 40 spänn? Oj, råkade jag få med en hem? Oj, råkade jag stappla in hos Tove halv fyra på morgonen? Oj, råkade jag spendera hela lördagen på alla fyra i badrummet döendes? DÖENDES!! Det var så synd om mig.
Johan och Ida spenderade hela lördagen med att se alla fantastiska saker runtomkring Berlin, murar(?), kyrkor och stora byggnader. Jag satt hemma och försökte få i mig några kokta morötter utan att få upp dem igen.

Framåt fem så mådde jag bra igen. Ut på stan! Äta lite mat! Dricka drinkar på Bahamas där de har sand på golvet!
Jättebra idé. Men jag fick se Berghain. När vi kom fram vid tretiden såg vi att det var två timmars kö. Cathrine kunde inte bry sig mindre, vi gick förbi allihop och ställde oss längst fram, som man gör.
Tyvärr så fick jag inte uppleva en äkta Berlinsk natt med dans till tio på morgonen. Eftersom vi hade börjat med drinkarna redan på eftermiddagen (alla vet att riktiga tyskar inte börjar dricka förrän tidigast elva på kvällen) så blev jag snabbt trött. Jag försökte så gott jag kunde, men när jag nästan somnade på dansgolvet kände jag att det var dags att bege mig hemåt.
Tove låg hemma med ögoninfektion men var ändå världens snällaste människa som kom ner och öppnade åt mig.

Söndagen kom och jag mådde faktiskt väldigt bra. Vi åt en helt gudomlig frukost och sen begav oss till busstationen. Resan gick bra, förutom de sista timmarna som var outhärdliga.

Så kontentan är att det blev en väldigt annorlunda helg än vad jag planerat. Och att jag lärt mig att man kan verkligen inte vara i Berlin i två dagar, man behöver minst en vecka. Men jag hade ändå fantastiskt trevligt och åker tillbaka så snart tillfälle ges. Tack Tove med rumskompisar och Catherine och Petter för att ni tog hand om oss.

Kommentarer
Postat av: Missjö

grymt att ni kunde glida förbi kön på Berghain. Det skulle jag aldrig våga.

2008-10-21 @ 15:01:12
Postat av: Anonym

tack för att ni kom! hrrmm..en liten rättelse bara..tyskar börja dricka tidigaste 01.00 och är på berghain till 8 på måndag morgon.

2008-10-23 @ 14:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0