Berlin

Spontanresor är nog den bästa sortens resor. Ida hade tråkigt igår och då kom vi fram till den underbara idén att hoppa på Swebus ner till Berlin i helgen. 980 kronor tur och retur, som hittat.
Resan tar drygt tolv timmar men när man är två blir det mer ett äventyr än en plåga. Man kan spela kort, titta på kor och spela bilbingo. Fast mest kommer vi nog att sova. Och äta. Det är något vi har gemensamt Ida och jag, kärleken till mat. Och ost.

Johan berättade att när hans vän åkte ner med bussen senast så hamnade hon bakom en masturberande knarkare. Och det gör resan bara ännu mer spännande. Vilka spännande människor kommer vi möta på vår färd?

Vi har inte riktigt bestämt oss för vad vi ska göra än. Bara att vi ska ta det ganska lugnt och försöka se mycket kulturella saker. En vuxenresa. Mamma vill att jag ska köpa torkad frukt utanför en bombad kyrka. Hon är helt lyrisk över en man som står och säljer allt från torkad kiwi till torkade bananer. Jag älskar min mamma.
Sen ska jag försöka köpa lite sprit också. Jag dricker ju inte nu men man vet aldrig när man behöver en box med Jeltsin. Att ha 3 liter fulvodka i min kyl är lika självklart som ketchup. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0