framtidsdrömmar

De senaste veckorna har tröttheten slagit mot en kropp som aldrig tidigare. Att gå upp på morgonen är en pina.
Jag som hade planerat att börja ha fantastiska morgonrutiner. Jag har börjat prenumera på SvD, jag skulle dricka kaffe, kanske träna lite, lång dusch och en härlig frukost. Nu snoozar jag in i det sista och hoppas att jag hinner slänga i mig en macka innan jag ska iväg. Om jag ens har bröd hemma.
Rutiner är något jag eftersträvar, längtar efter. Den enda rutinen jag har nu i mitt liv är att försöka se South Park klockan elva. Och om jag inte kan sova se ett avsnitt av Cheers.
Jag behöver komma loss, göra något nytt. På Vetenskapens värld i tisdags handlade det om mayaforskare. Jag vill så gärna tillbaka till universitetet. Men med en bostadsrätt och en stundande ekonomikris är det kanske inte riktigt läge till det. Men drömma kan jag. En kandidat i religionsvetenskap och antropologi. Åka någonstans och uppleva ett annat liv, en annan kultur. Träffa nya människor, bredda sina horisonter, öppna nya dörrar, gå dit ingen annan människa tidigare gått.
Sen börjar South Park och om jag har tur sover jag en timme senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0