upplevelse

Det finns konserter och så finns det konserter.

Of Montreal spelar på Debaser på måndag och jag har länge vart i valet och kvalet om jag ska gå eller inte. Jag har aldrig riktigt varit en konsertmänniska. Den mesta musiken upplevs precis like bra hemma i soffan enligt mig. Men ibland blir det magiskt. Som tex Regina Spektor på China-teatern, Death Cab for Cutie på Accelerator, Queen på Wembly Stadium för att nämna några (okej självklart var jag inte på Queen, jag var två år gammal men man vet ju hur jävla bra det var).
Ibland blir det magiskt men oftast blir det bara meh. Klassisk musik och opera ska självklart upplevas live, men det är en helt annan historia.

Men nu fick jag se hur det såg ut när Of Montreal spelade I New York i fredags tack vare Peter. Och där ser man hur en riktig konsert ska se ut. Där var det magi, på riktigt.



Och ja, jag kanske har valt ut bilderna när han är halvnaken, men det här är min blogg, jag bestämmer.

Kommentarer
Postat av: Petter

vi gick på detta å söndagskvällen. träffade några i bandet och crewet som jag hängde lite med i usa för några år sedan. de berättade bl.a. at pållen var kvar i new york och att det hade fått PETA på sig för detta tilltag.

2008-10-21 @ 12:18:45
URL: http://www.chikan.se
Postat av: Peter

KOnserten var magisk i måndags!! helt förtrollande scenshow ..

2008-10-22 @ 13:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0